Ο Θανάσης Πετράκος ,υποψήφιος Ευρωβουλευτής της «Ενωτικής Πρωτοβουλίας ΜΕΡΑ25 – Ανατρεπτική Οικολογική Αριστερά» μετά τη συνάντηση του με τους εκπροσώπους, του Κινήματος Διάσωσης και Επαναλειτουργίας του Σιδηροδρόμου στη Πελοπόννησο Τάκη Γατσόπουλο και Κώστα Ζαχαριά, ,τόνισε
«Εκφράζουμε την αμέριστη στήριξη στις ενέργειες σας και την απόλυτη ταύτιση με τις θέσεις του Κινήματος ,για την Διάσωση της Γραμμής και την Επαναλειτουργία του Σιδηροδρόμου στην Πελοπόννησο .
Παράλληλα οφείλουμε να τονίσουμε ότι είναι απαράδεκτη και αδιανόητη η συμπεριφορά και οι απόψεις του Περιφερειάρχη Πελοποννήσου κ. Δ. Πτωχού όταν μάλιστα έχει συνυπογράψει το κείμενο της συνάντησης στις 14 Μαρτίου στο Χαλάνδρι το οποίο αναφέρει πολύ σημαντικά συμπεράσματα που δικαιώνουν όσους επιμένουμε για τη μεγάλη σημασία του ιστορικού σιδηροδρομικού δικτύου της Πελοποννήσου και θέτει προ των ευθυνών τους κυβέρνηση , ΟΣΕ και Περιφέρεια Πελοποννήσου διότι μεταξύ των άλλων
«…Αναγνωρίζουν ότι ο Σιδηρόδρομος του Τρικούπη στην Πελοπόννησο, αποτελεί μια μοναδική πολιτιστική και βιομηχανική κληρονομιά στο σύνολό της, αποτελούμενη από περισσότερα από 700 χιλιόμετρα γραφικών γραμμών, αξιόλογες γέφυρες και μοναδικά -κάποια εξ αυτών-κηρυγμένα κτίρια σταθμών. Αναγνωρίζουν τις δυνατότητες μιας πιθανής σταδιακής επανενεργοποίησης του Σιδηροδρόμου του Τρικούπη για βιώσιμο τουρισμό, συνδέοντας τελικά τα σημαντικότερα ιστορικά μνημεία της Πελοποννήσου σε μια μεγάλη περιήγηση με τρένο. Πιστεύουν ότι ο επανενεργοποιημένος Σιδηρόδρομος του Τρικούπη θα μπορούσε επίσης να συμβάλει στις τοπικές επιβατικές μεταφορές στο μέλλον, καθώς και στην αναζωογόνηση των αγροτικών περιοχών και των οικισμών…»
Το κείμενο που συνυπογράφτηκε είναι το εξής .
«Στις 14 Μαρτίου 2024 πραγματοποιήθηκε στο Χαλάνδρι της Αθήνας, υπό την αιγίδα της Πρεσβείας της Ελβετίας στην Ελλάδα και σε συνεργασία με την ΕΛΛΕΤ την Ελληνική Εταιρεία Περιβάλλοντας και Πολιτισμού, συνάντηση για να συζητηθούν οι προοπτικές μιας πιθανής επανεργοποίησης του ιστορικού σιδηροδρόμου μετρικού εύρους στην Πελοπόννησο, εφεξής: Σιδηρόδρομος Τρικούπη.
Στη συνάντηση συμμετείχαν υψηλόβαθμοι εκπρόσωποι του ελληνικού Υπουργείου Μεταφορών, του Υπουργείου Τουρισμού, της Περιφέρειας Πελοποννήσου και της Περιφέρειας Δυτικής Ελλάδας, του ΟΣΕ, της ΓΑΙΑΟΣΕ και της Hellenic Train, καθώς και εκπρόσωποι της κοινωνίας των πολιτών και της ακαδημαϊκής κοινότητας. Μαζί τους συμμετείχαν εμπειρογνώμονες σε θέματα σιδηροδρόμων και χωροταξίας απά την Ελβετία, εκπρόσωποι τής ελβετικής σιδηροδρομικής βιομηχανίας και εκπρόσωποι των ορεινών σιδηροδρόμων της Ελβετίας (Rhaetian Railways), προκειμένου να συζητήσουν διάφορες πτυχές και προκλήσεις που συνδέονται με μια πιθανή επανενεργοποίηση του Σιδηροδρόμου του Τρικούπη.
Οι συμμετέχοντες στη συνάντηση μοιράζονται τα ακόλουθα συμπεράσματα:
• Αναγνωρίζουν ότι ο Σιδηρόδρομος του Τρικούπη στην Πελοπόννησο, αποτελεί μια μοναδική πολιτιστική και βιομηχανική κληρονομιά στο σύνολό της, αποτελούμενη από περισσότερα από 700 χιλιόμετρα γραφικών γραμμών, αξιόλογες γέφυρες και μοναδικά -κάποια εξ αυτών-κηρυγμένα κτίρια σταθμών.
• Αναγνωρίζουν τις δυνατότητες μιας πιθανής σταδιακής επανενεργοποίησης του Σιδηροδρόμου του Τρικούπη για βιώσιμο τουρισμό, συνδέοντας τελικά τα σημαντικότερα ιστορικά μνημεία της Πελοποννήσου σε μια μεγάλη περιήγηση με τρένο.
• Πιστεύουν ότι ο επανενεργοποιημένος Σιδηρόδρομος του Τρικούπη θα μπορούσε επίσης να συμβάλει στις τοπικές επιβατικές μεταφορές στο μέλλον, καθώς και στην αναζωογόνηση των αγροτικών περιοχών και των οικισμών.
• Είναι της γνώμης ότι θα πρέπει να αποφευχθούν οποιοσδήποτε σχεδιασμός ή κατασκευαστικές δραστηριότητες που θα μπορούσαν να θέσουν σε κίνδυνο την επανενεργοποίηση του Σιδηροδρόμου του Τρικούπη στο μέλλον.
• Είναι της γνώμης ότι μια μελλοντική επανενεργοποίηση του Σιδηροδρόμου του Τρικούπη θα μπορούσε να αξιοποιήσει τις πιο πρόσφατες βιώσιμες τεχνολογίες και εξατομικευμένες λύσεις, συμπεριλαμβανομένης της ενέργειας από υδρογόνο ή μπαταρίες.
• Έχουν λάβει υπόψη τους την επιτυχή λειτουργία των ορεινών σιδηροδρομικών συστημάτων μετρικού εύρους στην Ελβετία, που εξυπηρετούν τόσο τον τουρισμό όσο και τις τοπικές μεταφορές, και ότι μπορούν να συνδεθούν και ενσωματωθούν σε ένα ευρύτερο σιδηροδρομικό σύστημα κανονικού εύρους.
• Συμφώνησαν στην ανάγκη εκπόνησης μιας ολοκληρωμένης μελέτης σκοπιμότητας για μια πιθανή επαναλειτουργία του Σιδηροδρόμου Τρικούπη και ζήτησαν τη συγκρότηση μιας ομάδας εμπειρογνωμόνων γιά τον προσδιορισμό των βασικών αρχών και προδιαγραφών για την μελέτη.
• Στο πλαίσιο αυτό, χαιρετίζουν τα έργο των φίλων του σιδηροδρόμου και των πολιτών που ενδιαφέρονται και δεσμεύονται για την ιδέα μιας πιθανής επανενεργοποίησης του Σιδηροδρόμου του Τρικούπη.
Οι συμμετέχοντες στη συνάντηση συμφώνησαν να ξανασυναντηθούν σε περίπου 9 μήνες, σε ένα σχήμα που θα αποφασιστεί, προκειμένου να συζητήσουν την πρόοδο των εργασιών της ομάδας εμπειρογνωμόνων εν όψει της μελέτης σκοπιμότητας.»