Βιωματικό εργαστήριο με αντικείμενο την παιγνιώδη μάθηση και την αξιοποίηση της μάθησης που βασίζεται στο δίλημμα
Την Τετάρτη 24/04/2024 υλοποιήθηκε εργαστήριο στο πλαίσιο εφαρμογής του προγράμματος Erasmus+ με τίτλο: Gamified Introduction to Gamification, με αντικείμενο την παιγνιώδη μάθηση και την αξιοποίηση της μάθησης που βασίζεται στο δίλημμα με χρήση της ψηφιακής πλατφόρμας DiBL.
Το βιωματικό εργαστήριο υλοποίησε ο Υπεύθυνος Σχολικών Δραστηριοτήτων ΔΔΕ Αργολίδας κ. Γιατράκος Ιωάννης και συμμετείχαν οι μαθητές/-τριες του τμήματος Α2 του 3ου Γενικού Λυκείου Άργους.
Το θέμα του διλήμματος ήταν η Ιδιωτικοποίηση του φορέα διαχείρισης του πόσιμου νερού και όχι το αν το νερό αποτελεί κοινωνικό αγαθό.
Το 2002 η Ειδική Επιτροπή των Ηνωμένων Εθνών αναγνώρισε την πρόσβαση σε επαρκές και ασφαλές νερό ως θεμελιώδες ανθρώπινο δικαίωμα. Επίσης η Γενική Συνέλευση των Ηνωμένων Εθνών με το Ψήφισμα 64/292/2010, αναγνώρισε ρητά το ανθρώπινο δικαίωμα στο νερό ενώ συμφώνησε ότι απαραίτητη προϋπόθεση για την τήρηση των ανθρωπίνων δικαιωμάτων είναι η πρόσβαση στο καθαρό πόσιμο νερό και σε εγκαταστάσεις υγιεινής.
Το εργαστήριο περιέλαβε ομαδικές δραστηριότητες έκφρασης, συζήτηση, παιχνίδι ρόλων, αναφορά-περιγραφή σε οικονομικές έννοιες: κόστος, μονοπώλιο, Δημοτική επιχείρηση, οικονομική διαχείριση, διαρροές και συντήρηση δικτύου, επενδύσεις σε υποδομές από ιδιώτες, μετακύλιση κόστους, Κοινωνικό τιμολόγιο και τέλος τη σύνδεση κόστους του νερού με την ποιότητα και την επάρκεια. Τέθηκαν και συζητήθηκαν -στο μέτρο του δυνατού- τα επιχειρήματα υπέρ και κατά της Ιδιωτικοποίησης του φορέα διαχείρισης.
Η συμμετοχή των μαθητών/-τριών σε όλες τις δραστηριότητες ήταν εξαιρετική!!! Στο δίλημμα ψήφισαν/απάντησαν οι μαθητές/-τριες με ποσοστό 75% κατά της Ιδιωτικοποίησης.
Ευχαριστούμε θερμά τον Διευθυντή του 3ου ΓΕ.Λ Άργους κ. Ρουμελιώτη Παντελή, τον Σύλλογο των Καθηγητών, καθώς και την συνάδελφο κ. Σταματάκη Στέλλα για την εξαιρετική της βοήθεια.
Ο Διευθυντής ΔΔΕ Αργολίδας
Δρ. Βασίλειος Πολύδωρος