Σύγχυση επικρατεί στους κάτοικους της Πελοποννήσου σχετικά με το αν η περιφερειακή αρχή επιθυμεί η όχι την επαναλειτουργία του Σιδηροδρόμου. Κατά καιρούς δημοσιεύονται αντικρουόμενες δηλώσεις στον έντυπο και ηλεκτρονικό τύπο για το αν είναι προτεραιότητα η όχι η λειτουργία του σιδηροδρόμου στην Πελοπόννησο από όλους τους εμπλεκόμενους φορείς. Η επαναλειτουργία του σιδηροδρόμου εκτός από το επιβατικό έργο που θα προσφέρει, συμβάλλει στην προστασία μιας μοναδικής πολιτιστικής κληρονομιάς και στην ανάταση της Πελοποννησιακής υπαίθρου.
Στο εξωτερικό αναβαθμίζονται και εκσυγχρονίζονται παρόμοιες εγκαταστάσεις σε πολύ πιο δύστροπα γεωγραφικά ανάγλυφα σε σχέση με αυτά της Πελοποννήσου χωρίς να γίνονται φαραωνικά έργα που γεμίζουν την φύση τσιμέντο και καταστρέφουν το τοπίο και την πρότερη ομορφιά.
Υπάρχουν πολλές τέτοιες γραμμές στο εξωτερικό που λειτουργούν και συνδυάζουν επιβατική, τουριστική και εμπορική λειτουργία ή λειτουργούν αμιγώς για τουριστική χρήση με την οικονομική συμβολή . Σε κάποιες περιπτώσεις ολόκληρα χωριά ζουν από τα έσοδα αυτού του τουρισμού.
Όμως, αφενός από την μία δεν φαίνεται να υπάρχει τέτοιο όραμα στην Περιφέρεια Πελοποννήσου από την άλλη η ολοκλήρωση των έργων (πχ επέκταση προαστιακού προς Λουτράκι) αλλά και η έναρξη των έργων σε γραμμές που έχουν κριθεί επιλέξιμες πχ προς Ναύπλιο καθυστερούν σε υπερβολικό βαθμό. Μάλιστα φαίνεται ότι πολλές καθυστερήσεις που αφορούν συνοδά έργα οφείλονται στην Περιφέρεια Πελοποννήσου που δεν ολοκληρώνει τις εργασίες που απαιτούνται (κόμβοι, γέφυρες κλπ).
Κατόπιν των ανωτέρω ερωτάται η Περιφερειακή αρχή:
1) Ποια είναι η στρατηγική της όσο αφορά τον σιδηρόδρομο στην Πελοπόννησο και ποιο είναι το χρονοδιάγραμμα των στόχων που έχει θέσει. Επίσης θα γίνουν οι απαιτούμενες ενέργειες για τη διάσωση του σιδηροδρομικού δικτύου της Πελοποννήσου που κινδυνεύει από την εγκατάλειψη;
2) Υπάρχουν έργα στο τμήμα της επέκτασης προς Λουτράκι που καθυστερούν με υπαιτιότητα της Περιφέρειας Πελοποννήσου;
3) Τι μέλλει γενέσθαι σχετικά με την λειτουργία της βιώσιμης γραμμής Κορίνθου προς Ναύπλιο;
4)Τι μέλλει γενέσθαι με τον προαστιακό της Καλαμάτας που θα δώσει λύση στο έντονο κυκλοφοριακό πρόβλημα της πόλης και την απουσία θέσεων στάθμευσης τη στιγμή μάλιστα που αποτελεί επιλέξιμη δαπάνη για τις 100 κλιματικά ουδέτερες ευρωπαϊκές πόλεις που έχει ενταχθεί η Καλαμάτα, ενώ την περίοδο 2007 – 2010 που λειτουργούσε κανονικά, ο σταθμός της Καλαμάτας κατέγραφε περίπου 900 με 1000 αφιξοαναχωρήσεις επιβατών ημερησίως;
5) Τι ειπώθηκε στις συναντήσεις που είχε ο Περιφερειάρχης με επιχειρησιακούς παράγοντες, αρμόδιους φορείς και συλλογικότητες όπως το Κίνημα Διάσωσης του Σιδηροδρόμου το τελευταίο χρονικό διάστημα;
6) Έχει υποπέσει στην αντίληψη της Περιφερειακής αρχής κάποια συγκοινωνιολογική μελέτη για την βιωσιμότητα του μετρικού δικτύου Πελοποννήσου, διότι εξ όσων είμαστε σε θέση να γνωρίζουμε ΟΥΔΕΠΟΤΕ υλοποιήθηκε καμία σχετική επιστημονική μελέτη από ΚΑΝΕΝΑΝ. Η μοναδική σχετική μελέτη που έχει ήδη γίνει προ τριετίας, αφορούσε αποκλειστικά το τμήμα Κόρινθος – Ναύπλιο και όχι το υπόλοιπο δίκτυο, ανατέθηκε από το Τμήμα Στρατηγικού Σχεδιασμού και Ανάπτυξης του ΟΣΕ στο Μελετητικό Γραφείο «ΔΡΟΜΟΣ» με υπεύθυνο μελετητή τον κ. Ζέκκο και κατέληξε σε θετικό αποτέλεσμα ως προς τη βιωσιμότητα της γραμμής, γι’ αυτό εξάλλου έλαβε και την έγκριση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής.
7) Θα προωθήσει ή όχι η περιφερειακή αρχή την πιθανή συνεργασία με Ελβετούς εμπειρογνώμονες που ενδιαφέρονται για την τουριστική αξιοποίηση της σιδηροδρομικής γραμμής που ενώνει ιστορικούς τόπους της Πελοποννήσου, προσθέτοντας έτσι ένα νέο, ιδιαίτερα ελκυστικό χαρακτηριστικό στο συνολικό τουριστικό προϊόν της Περιφέρειας μας;