Την Τρίτη 25 Φεβρουαρίου 2025, 33 μαθητές της Γ΄ τάξης και 3 συνοδοί εκπαιδευτικοί του Γυμνασίου Νέας Κίου, επισκέφτηκαν τη Βουλή των Ελλήνων και συμμετείχαν στο εκπαιδευτικό πρόγραμμα που εκπονείται από ξεναγούς του Ιδρύματος της Βουλής των Ελλήνων.
Εκεί, μας υποδέχθηκε ο βουλευτής Αργολίδας, κ. Αδριανός, ο οποίος μίλησε στους μαθητές για την αξία της Δημοκρατίας και τους παρότρυνε ως ενήλικες, να είναι ενεργοί πολίτες, με την ευχή, η νέα γενιά να δημιουργήσει ένα καλύτερο κοινωνικό περιβάλλον από αυτό που τους παραδίδει η γενιά των ενηλίκων.
Στη συνέχεια, μαθητές και εκπαιδευτικοί, καθίσαμε στα έδρανα της Αίθουσας της Ολομέλειας της Βουλής, ακούσαμε προσεκτικά την ιστορία του κτιρίου και αρκετοί μαθητές μας είτε απάντησαν σε ερωτήσεις που τους υποβλήθηκαν από την ξεναγό μας, είτε έθεσαν οι ίδιοι ερωτήσεις για θέματα σχετικά με τον κοινοβουλευτισμό.
Επίσης, ξεναγηθήκαμε στις μόνιμες και κατά καιρούς παρουσιαζόμενες εκθέσεις του χώρου και έγινε συζήτηση, με αφορμή τα εκθέματα, για τα σημαντικότερα γεγονότα της Ελληνικής Επανάστασης. Κατά την έξοδό μας από το κτίριο της Βουλής, επισκεφτήκαμε το Μνημείο του Άγνωστου Στρατιώτη, τον Εθνικό κήπο και το ιστορικό κέντρο της Αθήνας.
Στόχος αυτής της εκπαιδευτικής δράσης του Ιδρύματος της Βουλής των Ελλήνων είναι:
• η εξοικείωση των νέων με τις αρχές και τις αξίες της κοινοβουλευτικής δημοκρατίας
• η ενδυνάμωση της πολιτικής και ιστορικής παιδείας των νέων
• η συμβολή στη διαμόρφωση νέων ενεργών δημοκρατικών πολιτών
Γενικά, θεωρούμε ότι, με τις εκπαιδευτικές επισκέψεις, ενισχύεται η διδασκαλία καθώς οι μαθητές, βλέπουν σε πραγματικό χρόνο και χώρο όλα αυτά που διδάσκονται στο σχολείο και πολλές φορές με τη συνδρομή νέων εκπαιδευτών αποκτούν μία άρτια κουλτούρα περιήγησης (βιωματική διδασκαλία).
Επίσης, μέσα από την εμπειρία του ομαδικού ταξιδιού δημιουργούνται καλύτερες σχέσεις τόσο μεταξύ καθηγητών μαθητών αλλά και μεταξύ των μαθητών που τους βοηθά να κοινωνικοποιηθούν. Επιπλέον μαθαίνουν να σέβονται τα μέρη που επισκέπτονται και να ακολουθούν κανόνες . Τέλος, αποκτούν αναμνήσεις που τους συνοδεύουν και στην ενήλικη ζωή τους.