Ο Σύλλογος Αργείων «Ο ΔΑΝΑΟΣ» σε συνεργασία με το Κέντρο Ελληνικών Σπουδών του Πανεπιστημίου Harvard, , διοργανώνει στο Μέγαρό του, το Σάββατο 2 Νοεμβρίου και ώρα 18.30 εκδήλωση/ομιλία του κ. Θοδωρή Κουτσογιάννη Δρα Ιστορίας της Τέχνης, Εφόρου της Συλλογής Έργων Τέχνης της Βουλής των Ελλήνων, υποτρόφου Ερευνητή στον Φιλελληνισμό του Κέντρου Ελληνικών Σπουδών του Πανεπιστημίου Harvard 2023–24, με θέμα :
«Από την ουτοπική Αρκαδία στον επαναστατημένο Μωριά: Όψεις της Πελοποννήσου στον νεότερο ευρωπαϊκό πολιτισμό»
Σύντομο βιογραφικό ομιλητή:
Ο Θεόδωρος (Θοδωρής) Κουτσογιάννης έχει σπουδάσει αρχαιολογία και ιστορία της τέχνης στο Πανεπιστήμιο Αθηνών (πτυχίο 1996, μεταπτυχιακό 2000, PhD 2008). Επιπλέον, παρακολούθησε σεμινάρια και πραγματοποίησε έρευνα σε διάφορα πανεπιστήμια και ιδρύματα του εξωτερικού (La Sapienza, Ρώμη 1998 και 2000; Warburg Institute, Λονδίνο 2001-02; Scuola Normale Superiore, Πίζα 2003; Istituto di Studi Umanistici, Φλωρεντία 2005-0; Πανεπιστήμιο Princeton 2011). Έχει διδάξει ιστορία σύγχρονης τέχνης ως επισκέπτης καθηγητής (Πανεπιστήμιο Αθηνών, 2009, 2011, 2018, Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας, Βόλος, 2010, Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο, 2009-14, Πανεπιστήμιο Πατρών, 2019-20). Έχει επιμεληθεί εκθέσεις και τους καταλόγους τους στην Αθήνα (Hellas: Genius Loci, 2014; «A dream between splendid ruins…», 2015–2016; Minor Odysseys, 2017; «This are what we fighted for…», 2020; Beholding Liberty!, 2021). Έχει παρουσιάσει πολλές εργασίες σε διεθνή συνέδρια και έχει δημοσιεύσει διάφορα δοκίμια σε συλλογικούς τόμους. Ασχολείται με τη σύγχρονη ευρωπαϊκή τέχνη από την πρώιμη Αναγέννηση έως τον ύστερο Νεοκλασικισμό, ιδιαίτερα όσον αφορά την καλλιτεχνική πρόσληψη της Αρχαιότητας και τις ελληνικές πτυχές του σύγχρονου εικαστικού πολιτισμού. Το ακαδημαϊκό έτος 2023-24 υπήρξε υπότροφος ερευνητής του Κέντρου Ελληνικών Σπουδών του Πανεπιστημίου Harvard στον τομέα του Φιλελληνισμού.
Λίγα λόγια για το θέμα :
Η Πελοπόννησος, ως διακριτή γεωγραφική περιφέρεια της Ελλάδας, φορτισμένη ιστορικά με ιδιαίτερο μνημειακό πολιτισμικό απόθεμα, καταγεγραμμένο στη γραμματεία και εγγεγραμμένο στα υλικά κατάλοιπα, αποδόθηκε εικονογραφικά ποικιλοτρόπως στον νεότερο οπτικό πολιτισμό της Ευρώπης.