Τέλη Κυκλοφορίας: Έρχεται ο “μποναμάς” του 2025 και το “κλιματικό” ασφάλιστρο

Με έγκαιρη ανάρτηση του “λογαριασμού” για τα Τέλη Κυκλοφορίας για το 2025 το Υπουργείο Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών θέλει να στείλει το “μήνυμα”, ότι, όπως συμβαίνει και στις φορολογικές δηλώσεις, οι λογικές των παρατάσεων δεν έχουν “χώρο” στην σχέση πολίτη – φορολογικής διοίκησης.

 

Έτσι, καθώς τα ειδοποιητήρια θα αναρτηθούν εντός των επομένων ημερών στο taxisnet, κρίνεται ότι υπάρχει επαρκής χρόνος για να ολοκληρωθούν εντός του έτους οι πληρωμές, που είναι απαραίτητες για την δημοσιονομική ισορροπία.

 

Έτσι, η προθεσμία για την πληρωμή των τελών κυκλοφορίας και φέτος θα οριστεί έως και την 31η Δεκεμβρίου 2024. Από το νέο έτος μπαίνει σε εφαρμογή το νέο ποινολόγιο για όσους δεν πληρώνουν εμπρόθεσμα τα τέλη κυκλοφορίας δίνοντας τέλος στις παρατάσεις.

Πάντως, και για το 2025 τα τέλη κυκλοφορίας θα υπολογιστούν με υφιστάμενο σύστημα, καθώς το ΥΠΕΘΟ αποφάσισε, προς ώρας, να μην προχωρήσει σε αλλαγές. Έτσι παραμένει ως βασικό κριτήριο ο κυβισμός.

 

Συγκεκριμένα, όσα αυτοκίνητα είχαν ταξινομηθεί στην Ελλάδα μέχρι τις 31 Οκτωβρίου 2010 με βάση τον κυβισμό τους θα χρεωθούν με το σχετικό λογαριασμό. Όσα κυκλοφόρησαν μετά την 1η Νοεμβρίου 2010, πληρώνουν με βάση τις εκπομπές CO2 που αναγράφονται στην άδεια κυκλοφορίας, ενώ τα πιο “καθαρά” από αυτά απαλλάσσονται πλήρως – κάτω από 90 ή 122 g/km, αναλόγως της χρονολογίας.

Υπενθυμίζεται ότι με στόχο την προώθηση του εξηλεκτρισμού, ως μιας πιο “πράσινης” διαδικασίας αστικής και μη κινητικότητας, είχε συσταθεί μια επιτροπή που πρότεινε να καταργηθεί η απαλλαγή από τα τέλη κυκλοφορίας των υβριδικών ή χαμηλών ρύπων αυτοκινήτων και να διατηρηθούν οι απαλλαγές μόνο στα ηλεκτρικά.

 

Ωστόσο όπως φαίνεται, με δεδομένο το τι συμβαίνει στην αγορά, όπου έχει μπει στις πωλήσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων, αλλά και τις πιθανές αντιδράσεις από μια τέτοια αλλαγή, επελέγη να μην υπάρξει αλλαγή.

 

Ενδεικτικά, να σημειωθεί ότι τον Αύγουστο, οι πωλήσεις για τα αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα με μπαταρία μειώθηκαν κατακόρυφα κατά 43,9% σε σχέση με ένα χρόνο πριν, με βάση τα στοιχεία που δημοσίευσε η Ευρωπαϊκή Ένωση Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (ACEA).

Σχετικά

Advertisment
Advertisment
Advertismentspot_img

Περισσότερα