Σχέδιο Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας Ναυπλίου – Η μελέτη φάντασμα και το μυθικό ηλεκτρικό λεωφορείο
Του Τόλη Κοϊνη
Αφορμή πρώτη: Κάποιος φίλος έκανε ανάρτηση ότι το μέγιστο πρόβλημα του Ναυπλίου είναι το κυκλοφοριακό.
Διαφωνώ. Το κυρίαρχο αυτή τη στιγμή είναι η εκποίηση της Καραθώνας, που προβλέπεται να ολοκληρωθεί μέσα στους επόμενους 5 μήνες και την σώζουμε Ή ΤΩΡΑ Ή ΠΟΤΕ. Το κυκλοφοριακό έχουμε την χρονική πολυτέλεια να το λύσουμε και αργότερα.
Αφορμή δεύτερη: Η παρούσα δημοτική αρχή κατέβαλε 37.000 ευρώ, που χρώσταγε η προηγούμενη, σε μελετητικό γραφείο της Αθήνας, ως «Τρίτη και τέταρτη οφειλόμενη δόση» για την εκπόνηση του «Σχεδίου Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας». Ομολογώ πως δεν κατάλαβα τι σημαίνει αυτό το …επιστημονικό. Ρώτησα πολλούς φίλους, αλλά και αυτοί δεν ήξεραν. Τελικά, είναι ο εκ νέου σχεδιασμός του κυκλοφοριακού της πόλης μας ώστε να βελτιωθεί η ζωή μας. Αυτό σημαίνει ότι έχουν ήδη πληρωθεί άλλα τόσα χρήματα, δλδ το σύνολο 74.000 ευρώ.
Αφορμή Τρίτη: Ο πρώην Δήμαρχος σε πρόσφατες δηλώσεις του κατηγόρησε τους καινούργιους για κάποιο ΗΛΕΚΤΡΙΚΟ ΛΕΩΦΟΡΕΙΟ, που το κρύβουν γιατί είναι έργο δικό του.
Οι τρεις αυτές αφορμές με ώθησαν να το ψάξω.
Από την 1/10/2021 ο Δήμος Ναυπλιέων είχε αναθέσει σε μελετητικό γραφείο υπό τον καθηγητή του Πολυτεχνείου κ. Βλαστό, να εκπονήσει την μελέτη αυτή.
Η ομάδα αυτή δούλεψε, έκανε τις έρευνές της, ήρθε σε επαφή με τους φορείς της πόλης έκανε τρεις δημόσιες διαβουλεύσεις (από αυτές που πατάνε μόνο ο Δήμαρχος και κανά δυο παρατρεχάμενοι) και υποτίθεται ότι από τον Ιούνιο του 2022 έχει τελειώσει η δουλειά.
ΔΕΝ ΓΝΩΡΙΖΟΥΜΕ, ΑΝ Η ΜΕΛΕΤΗ ΕΧΕΙ ΠΑΡΑΔΟΘΕΙ. Δεν έχει αναρτηθεί στην ιστοσελίδα του Δήμου όπου η τελευταία ενημέρωση είναι το ερωτηματολόγιο των μελετητών στην πρώτη διαβούλευση του Ιουνίου 2021.
Πάντως:
1) Στη συγκέντρωση των κατοίκων και επαγγελματιών της παλιάς πόλης που έγινε το Μάρτιο του 2024 κανένας δεν ήξερε και δεν επικαλέστηκε τη μελέτη αυτή. Ούτε οι μόνιμοι κάτοικοι, ούτε οι επαγγελματίες, ούτε και οι δύο αντιδήμαρχοι που μίλησαν.
2) Σε συνεδρίαση (τον Απρίλιο) του Τοπικού Συμβουλίου Ναυπλίου τα μέλη της πλειοψηφίας κατέθεσαν σειρά προτάσεων κυκλοφοριακών ρυθμίσεων (έγιναν και συγκοινωνιολόγοι!!!) χωρίς κανένας να κάνει αναφορά στην μελέτη αυτή, την οποία δεν γνώριζαν ούτε οι «Κωστουρικοί»
3) Σε πρόσφατες εισηγήσεις για τοποθέτηση ηλεκτρικών ποδηλάτων στο Δημοτικό Συμβούλιο Ναυπλίου, κανένας δεν επικαλέσθηκε εφαρμογή ή όχι της μελέτης.
Τελικά δύο πράγματα μπορεί να συμβαίνουν:
1) ΝΑ ΜΗΝ ΕΙΧΑΜΕ ΠΑΡΑΛΑΒΕΙ ΤΗΝ ΜΕΛΕΤΗ ΕΠΕΙΔΗ ΧΡΩΣΤΟΥΣΑΜΕ!!!
2) Ή ΝΑ ΤΗΝ ΠΑΡΑΛΑΒΑΜΕ, ΑΛΛΑ ΔΕΝ ΑΡΕΣΕ ΣΕ ΚΑΠΟΙΟΥΣ ΚΑΙ ΤΗΝ ΚΑΤΑΧΩΝΙΑΣΑΝ για να την εφαρμόσουν εν μέρει και κατά το συμφέρον τους.
Ο Δήμαρχος Ναυπλιέων συνεπικουρούμενος και από τους Αντιδημάρχους του ας μπει στον κόπο να ενημερώσει τους συμπολίτες:
Α) Τί ακριβώς προτείνει η μελέτη και
Β) Ποια είναι η σειρά των ενεργειών, που προτίθεται να κάνει για την εφαρμογή της.
Στην πρόταση των μελετητών προβλεπόταν η κίνηση 2 ηλεκτρικών μικρών λεωφορείων και ενός ειδικού για ΑΜΕΑ. Άρα το μυθικό ηλεκτρικό λεωφορείο του πρώην Δημάρχου κάποια σχέση πρέπει να έχει με τη μελέτη φάντασμα.
Δεν γίνεται να συνεχίζουμε διαχειριζόμενοι τα κοινά μόνο για να εξυπηρετήσουμε μικροσυμφέροντα.
Χρειάζονται άνθρωποι που σέβονται τη διαφάνεια στη διαχείριση, να έχουν κοινωνική ευαισθησία και να δείχνουν σεβασμό στο περιβάλλον, φυσικό και ανθρωπογενές… Γι αυτό ΠΡΟΧΩΡΆΜΕ μέσα από την παράταξη ΝΑΥΠΛΙΑ ΕΝΩΜΕΝΗ