«Η κυβέρνηση πιστή στο νεοφιλελεύθερο δόγμα της φορτώνει το κόστος της κλιματικής κρίσης στους πολίτες»
Ο βουλευτής Αργολίδας, Ανδρέας Πουλάς κατά την β’ ανάγνωση του Νομοσχεδίου για την Ιδιωτική ασφάλιση έναντι φυσικών καταστροφών και την κρατική αρωγή στην αρμόδια Επιτροπή της Βουλής ως Ειδικός Αγορητής του ΠΑΣΟΚ – Κινήματος Αλλαγής μεταξύ άλλων ανέφερε τα εξής:
- Η διατύπωση θετικής άποψης για ένα σχέδιο νόμου που φορτώνει ευθύνες της πολιτείας στις τσέπες των πολιτών και καθιστά το κράτος «Πόντιο Πιλάτο», με μόνο κριτήριο το δημοσιονομικό κόστος, είναι μέθοδος αντιλαϊκή, τεχνοκρατική, στυγνή και εν τέλει άδικη. Μία κοινωνία είναι πρώτα οι άνθρωποι και μετά οι αριθμοί.
- Η αδυναμία του κράτους να ανταποκριθεί στις υποχρεώσεις του για την αντιμετώπιση των φυσικών φαινομένων και για την αποκατάσταση των ζημιών δεν μπορεί να είναι το άλλοθι για να μεταθέσει την ευθύνη των αποζημιώσεων στους επιχειρηματίες αρχικά και στους πολίτες ενδεχομένως, αργότερα.
- Γιατί είναι προφανές ότι αυτή είναι η στόχευσή σας, όπως προκύπτει και από την ακρόαση των φορέων, που επικαλέστηκαν την οικονομική αδυναμία της πολιτείας να καταβάλει τα δις των αποζημιώσεων για να επιχειρηματολογήσουν υπέρ του σχεδίου νόμου.
- Εν προκειμένω δημιουργείτε παρατηρητήριο για την προώθηση και διάδοση της ιδιωτικής ασφάλισης και χαρακτηρίζετε την εκπόνηση εθνικής στρατηγικής για την εξοικείωση της ελληνικής κοινωνίας με την ιδιωτική ασφάλιση ως εθνικό στόχο.
- Την ίδια φιλοσοφία της προώθησης του ιδιωτικού τομέα συναντάμε και στα άρθρα περί στεγαστικής συνδρομής, όπου αφήνετε διάπλατη την πόρτα στο ΤΑΙΠΕΔ για την κατασκευή των κτιρίων για την αποκατάσταση των πληγέντων.
- Γιατί προσφεύγετε στο ΤΑΙΠΕΔ; Δεν υπάρχουν οι Κτιριακές Υποδομές ΑΕ (ΚΤΥΠ ΑΕ), που είναι ο κατασκευαστικός κλάδος του Δημοσίου;
- Ως προς την κρατική αρωγή προς τους μη κατ’ επάγγελμα αγρότες, δεν αιτιολογείτε γιατί να επιχορηγούνται μόνο σε ποσοστό μέχρι 50% της επιχορήγησης που καθορίζεται για τους κατ’ επάγγελμα αγρότες. Η αποκατάσταση αφορά στη ζημία που έχει προκληθεί από τη φυσική καταστροφή και δεν πρέπει να συνδέεται με την ιδιότητα του κατ’ επάγγελμα αγρότη. Διότι το κόστος αποκατάστασης για τους μη κατ’ επάγγελμα αγρότες θα είναι το ίδιο σε κάθε περίπτωση και ως εκ τούτου για λόγους ισότητας και ίσης αντιμετώπισης ίδιων συνθηκών, πρέπει να επεκταθεί στο 100% της επιχορήγησης που θα καταβληθεί στους κατ’ επάγγελμα αγρότες.
- Επίσης, με ποια λογική την θέση του συντονιστή αποκατάστασης και ανασυγκρότησης αναλαμβάνει μετακλητός υπάλληλος, ο οποίος δεν θα δεσμεύεται από τις υποχρεώσεις του υπαλληλικού κώδικα και δεν θα λογοδοτεί παρά μόνο στον πολιτικό του προϊστάμενο που τον διόρισε; Με ποια προσόντα, με ποια διαδικασία επιλογής και με ποια αμοιβή θα αναλαμβάνει ο μετακλητός την συγκεκριμένη θέση;
- Επίσης, με ποια συνταγματική νομιμοποίηση περιγράφετε την δομή της Γενικής Διεύθυνσης Κρατικής Αρωγής και Συντονισμού σε νόμο;
- Το άρθρο 19 του ν.4797/2021 απαιτούσε την έκδοση προεδρικού διατάγματος, που συνεπάγεται τον έλεγχο νομιμότητας από το Συμβούλιο της Επικρατείας. Για ποιον λόγο παρακάμπτεται ο έλεγχος αυτός με τη διάταξη του άρθρου 29;
- Αντί ενός νέου οργανισμού που θα είναι σύγχρονος και ανάλογος με τις πραγματικές ανάγκες δασοπυρόσβεσης, που θα λαμβάνει υπόψη την εν τοις πράγμασι επιμήκυνση της αντιπυρικής περιόδου λόγω των κλιματικών συνθηκών και που θα ομογενοποιεί ένα πυροσβεστικό σώμα που αποτελείται από πυροσβέστες πολλών ταχυτήτων, εσείς επιλέγετε την οδό της «φυσικής εξόντωσης» των υπαρχόντων πυροσβεστών και της διάλυσης της ιεραρχίας με πρόσχημα τις υπηρεσιακές ανάγκες.
- Δεν μας πείθουν τα δημοσιονομικά σας επιχειρήματα, ούτε συμμεριζόμαστε την δημιουργία ενός κράτους διαχειριστή συμφερόντων, που απεμπολεί τις ευθύνες του και τον σκοπό της ύπαρξής του.