Ένα αξέχαστο οδοιπορικό μέσα στη φύση, σε ιστορικά γεφύρια και εγκαταλελειμμένους σιδηροδρομικούς σταθμούς βίωσαν οι συμμετέχοντες του «Οδοιπορικού 50/50» με μοτοσυκλέτες, την Κυριακή 19 Μαΐου.
Σημείο εκκίνησης και τερματισμού ήταν το Άργος με τις συμμετοχές να ξεπερνούν τις διακόσιες, από ολόκληρη την Ελλάδα!
«Δώσαμε σημασία στις ικανότητες πλοήγησης, ασφαλούς οδήγησης και φωτογραφίας» αναφέρει για τη διοργάνωση και μεταξύ άλλων στο pointmedia.gr, ο Γενικός Γραμματέας του Δ.Σ. των Φίλων Μοτοσυκλέτας Αργολίδος (ΦΙΛΜΑ) Χαρίλαος Αναστασίου.
Την προηγούμενη ημέρα, το Σάββατο το βράδυ διοργανώθηκε συναυλία, πριν από την οποία μίλησε για τις σπουδαίες εμπειρίες του από τους αγώνες, ο Έλληνας με συμμετοχή στο RALLY DAKAR, Βασίλης Μπούδρος.
Παρόν στην εκδήλωση ήταν και ο γνωστός τραγουδιστής και συνθέτης Στέλιος Ρόκκος, ο οποίος δηλώνει δεινός μοτοσικλετιστής.
“Είναι συνδιοργάνωση του Δήμου Άργους- Μυκηνών μαζί με τη ΦΙΛΜΑ (Φίλοι Μοτοσυκλέτας Αργολίδος). Τα παιδιά είναι φίλοι μου και γνωρίζω ότι κάνουν προσπάθεια σχετικά με τη διάδοση των δικύκλων και της εξερεύνησης με τις μηχανές όλα αυτά τα χρόνια. Εμείς προσφέραμε τη βοήθεια που πρέπει, γιατί αυτό που μας ενδιαφέρει είναι να αναδειχθεί ο τόπος μας. Εμείς στην Πελοπόννησο έχουμε αυτή την ιδιαίτερη μετρική γραμμή η οποία είναι εγκαταλελειμμένη εδώ και πάρα πολλά χρόνια, περνάει όμως από καταπληκτικούς σταθμούς των αρχών του 19ου αιώνα. Οι περισσότεροι βρίσκονται σε καταπληκτικά μέρη”, ανέφερε ο Δήμαρχος Άργους- Μυκηνών κ. Ιωάννης Μαλτέζος.
Όσον αφορά στο εγκαταλελειμμένο αλλά συνάμα ιστορικό σιδηροδρομικό δίκτυο της Πελοποννήσου και την αξιοποίησή του, ο Δήμαρχος Άργους- Μυκηνών κ. Ιωάννης Μαλτέζος προσθέτει, “Αυτό το δίκτυο κατά τη γνώμη μου είναι ότι θα πρέπει να αναληφθεί πρωτοβουλία και να γίνει ένα δίκτυο τρένου το οποίο να είναι τουριστικό, να έχει δηλαδή μία τουριστική κατεύθυνση όπως είναι ας πούμε αντίστοιχα δίκτυα στην Ελβετία που περνούν μέσα από τις Άλπεις. Είναι τόσο πολλές οι ομορφιές στην Πελοπόννησο, ταιριάζει τόσο πολύ στη φυσιογνωμία της περιοχής της Πελοποννήσου και νομίζω ότι θα ήταν κάτι που θα είχε πολύ μεγάλο αντίκτυπο και πάρα πολύ ενδιαφέρον από τον κόσμο”.
Το ιστορικό δίκτυο σιδηροδρόμου
Το ιστορικό σιδηροδρομικό δίκτυο της Πελοποννήσου στην ακμή του, το 1905, μετέφερε 1.740.000 επιβάτες ετησίως καθώς και 251.000 τόνους εμπορευμάτων. Κάλυπτε 750 χλμ, διέθετε 159 σταθμούς και εξυπηρετούσε σημαντικές πόλεις όπως, μεταξύ άλλων, οι: Αθήνα, Μέγαρα, Ελευσίνα, Λουτράκι, Κόρινθο, Ξυλόκαστρο, Διακοφτό, Αίγιο, Πάτρα, Κυλλήνη, Αμαλιάδα, Πύργο, Ολυμπία, Κυπαρισσία, Καλαμάτα, Μεσσήνη, Μεγαλόπολη, Τρίπολη, Άργος, Ναύπλιο, Νεμέα.
Αξιοσημείωτο είναι ότι πριν την εμφάνιση των ταχέων αυτοκινητόδρομων, ο σιδηρόδρομος Πελοποννήσου είχε μεγάλη σημασία για τις τοπικές κοινωνίες της Πελοποννήσου. Διακινούσε την αγροτική παραγωγή της χώρας, λειτουργούσε ταχυδρομικές υπηρεσίες μέχρι το 1970 και υπήρξε για πολλά χωριά το μοναδικό δημόσιο μέσο μεταφοράς έως ακόμα και τη δεκαετία του 1980, «Αν υπήρχε το εν λόγω δίκτυο με το χαρακτήρα που έχει θα ήταν πόλος τουριστικής και εμπορικής ανάπτυξης.
Τα περισσότερα έργα έγιναν μετά το 1902, όπου υπήρχαν Ιταλοί αρχιτέκτονες και ‘‘πετρομαστόροι’’ μαζί με Έλληνες που έφτιαξαν όλα αυτά τα γεφύρια τα οποία στέκουν μετά από έναν και πλέον αιώνα… Υπήρχαν τότε οικισμοί και περιοχές που δεν είχαν άλλο τρόπο εξυπηρέτησης», σημειώνει, μεταξύ άλλων, ο Γενικός Γραμματέας του Δ.Σ. των Φίλων Μοτοσυκλέτας Αργολίδος (ΦΙΛΜΑ) Χαρίλαος Αναστασίου.
Ο σύλλογος ΦΙΛΜΑ
Το αθλητικό σωματείο – σύλλογος ΦΙΛΜΑ ιδρύθηκε το 2001. Δραστηριοποιείται και προωθεί το χόμπι της Μοτοσυκλέτας, τουριστικά αλλά και αθλητικά. Έχει διοργανώσει κατά τη διάρκεια της ιστορίας της πολλούς επίσημους αγώνες του Ελληνικού πρωταθλήματος. Συμμετέχει σαν σύλλογος στη ΜΟΤΟΕ (Μοτοσυκλετιστική Ομοσπονδία Ελλάδος) και στην ΑΜΟΤΟΕ (Αθλητική Μοτοσυκλετιστική Ομοσπονδία Ελλάδος).
Πηγή: https://pointmedia.gr/