17 °C Argos, GR
28 Μαρτίου 2024

ΔΡΑΣΙΣ  21 / Ομάδα Πολιτισμού για τη Β. Κυνουρία: Σχέδια για τη νέα χρονιά    

Γεμάτοι με τη χαρά της επιτυχίας και με δημιουργικό οίστρο ξεκινάμε τη νέα μας χρονιά. Παλαιά και νέα στελέχη  καταγίνονται με τις προετοιμασίες, που θα μας οδηγήσουν στην παράσταση «ΤΟ  ΤΑΒΛΙ» στις  28,29 και 30 Οκτωβρίου. Καιρός ήταν να παιχτεί και στο Άστρος το έργο του  Δημήτρη Κεχαϊδη, που ενθουσίασε πέρυσι στο Καλολίμανο.  Εξάλλου είναι ένα έργο που η Κριτική το ονόμασε «Αλφαβητάρι του νεοελληνικού θεάτρου». Θα ακολουθήσει ειδική ανακοίνωση γι` αυτό.

Η άλλη μεγάλη δραστηριότητα που μας απασχολεί με την έναρξη της νέας σεζόν, είναι η κατάρτιση της Ομάδας που θα σηκώσει το βάρος της επόμενης , εντελώς νέας παράστασης. Κάθε νέος που προσέρχεται δημιουργεί την απαίτηση μιας νέας ισορροπίας. Νέα κεφάλαια εκπαίδευσης ανοίγουν στην Υποκριτική, την Ορθοφωνία, τη Γλώσσα του σώματος. Μέχρι να γίνουν όλοι…  ξανά ένα Σώμα.

Μαζί μας είναι και οι φίλοι, που απλώς θέλουν να απολαύσουν τη μαγεία μιας παράστασης. Προς το παρόν μας βοηθάνε… Μέχρι να γίνουν πιο φανατικοί από μας… Εξάλλου στα  εκπαιδευτικά μας Σεμινάρια,  που φέτος καλύπτουν θεματικά τους χώρους από την Τραγωδία μέχρι τα Κόμιξ, θα μπορούν όλοι να εκφράζονται.

Αν κάποιος νιώθει μια έλξη γι αυτή τη μαγεία του Θεάτρου και θέλει να δει τα πράγματα από κοντά, ας κάνει ένα τηλέφωνο κατευθείαν στο Δάσκαλο να συνεννοηθεί:  6936887881.

Οι επίσημες  συναντήσεις μας ξεκινούν από την Κυριακή, 16 Οκτωβρίου στις 6:00 το απόγευμα στην Αίθουσα Εκδηλώσεων του Γενικού Λυκείου Άστρους  «Δημήτριος  Θεμ. Σακαλής».

Για τους νεότερους, που σίγουρα  δεν γνωρίζουν, δημοσιεύομε συνημμένα το βιογραφικό του Δάσκαλου.

Και ας μην ξεχνάμε:  Εκτός απ` την καθημερινή αγωνία που μας φορτώνουν εδώ και χρόνια οι  αλλεπάλληλες  κρίσεις, υπάρχει και η λυτρωτική  χαρά, που μας  προσφέρει η τέχνη!

ΤΟ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΟ  ΣΥΜΒΟΥΛΙΟ  ΤΗΣ ΟΜΑΔΑΣ «ΔΡΑΣΙΣ 21»

 

Φωτογραφία  από ΤΟ ΤΑΒΛΙ του Κεχαϊδη στο Καλολίμανο:

Γιώργος Καβάσαλης και Θοδωρής Διαμαντόγιαννης

Φωτογραφία από  ΤΟ ΒΡΑΚΙ του Στερνχάιμ

Θ. Διαμαντόγιαννης, Τζ. Κωστοπούλου, Γιάννης Ψυρογιάννης, Θ. Σούρσος, Μ. Δαλιάνη, Γ. Καβάσαλης

(Φωτογράφιση Βασίλης Γαλάνης)

Βιογραφικό Κώστα  Ν. Φαρμασώνη

Γεννήθηκε στο Καστρί Αρκαδίας.

Σπούδασε Θέατρο κοντά στον Δ. Ροντήρη.

Τίτλοι σπουδών:

Δίπλωμα ηθοποιού

Πτυχία Νομικής και Φιλοσοφικής Αθηνών

Δίπλωμα Σκηνοθεσίας MAX REINHARDT-SEMINAR  Βιέννης.

Σπουδές Θεατρολογίας Πανεπιστημίου Βιέννης.

 Σκηνοθεσίες:  Σκηνοθέτησε στην Αυστρία και στην Ελλάδα πολλά έργα του κλασικού και σύγχρονου ρεπερτορίου: Αριστοφάνη, Σέξπηρ, Γκόγκολ, Μπρεχτ, Ντίρρενματ, Τ. Ουίλιαμς, Σ. Στρατίεβ, Κρόετς, Δ. Βυζάντιο, Μ. Χουρμούζη, Ι.Καμπανέλλη, Β. Ζιώγα, Μποστ, Δ. Κεχαίδη, Γ.Μανιώτη, Στ. Τσιώλη, Α. Δήμου, Ευ. Τριβιζά κ.ά.

Συνεργάστηκε με τα θέατρα:

“BERLINER ENSEMBLE”,  “THEATER IN DER JOSEFSTADTΚ.Θ.Β.Ε. κ.ά.

Διετέλεσε για 12 χρόνια Καλλιτεχνικός Διευθυντής του ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ. Αγρινίου, στο οποίο προσέδωσε ταυτότητα θεάτρου τέχνης. Ειδικά οι σκηνοθεσίες του σε έργα του Μπ. Μπρεχτ χαρακτηρίστηκαν από τον Κ. Γεωργουσόπουλο ως «η επιστροφή του Μπρεχτ στην Ελλάδα».

Οι παραγωγές του έχουν παρουσιαστεί σε όλα τα Φεστιβάλ της χώρας.

Δίδαξε από το 1988 ως το 2005 στα Θεατρικά Σεμινάρια του ΥΠ.ΠΟ. και του ΥΠ.Ε.Π.Θ.  για εκπαιδευτικούς και ερασιτέχνες σε όλους τους νομούς της Ελλάδας.

Δίδαξε Θέατρο σε Πανεπιστήμια και σε Δήμους.

Δίδαξε ως Καθηγητής  Σκηνοθεσία στο Τμήμα Θεατρικών Σπουδών του Πανεπιστημίου Πελοποννήσου.

Διετέλεσε Ειδικός Σύμβουλος του Υπουργείου Πολιτισμού.

Έχει δημοσιεύσει λογοτεχνικά κείμενα και μελέτες για το Θέατρο.

Τον Ιούλιο 2006 και 2007 οργανώνει  σε μια θαλασσινή σπηλιά στο Μαρμάρι της Μάνης το Πανελλαδικό Εργαστήρι Αφήγησης «Τα λόγια και τα έργα», το οποίο  απέδωσε την εμβληματική παράσταση «Ο διάολος στη μποτίλια» (Παραμύθια της Μάνης για ενήλικες), που ανέβασε ο Φαρμασώνης ιδρύοντας την Ομάδα «Σκαραβαίοι».

Από αυτή την παράσταση εμπνέεται ο Ευγένιος Τριβιζάς και γράφει για τους Σκαραβαίους τη θρυλική «Κούλα κατσικούλα», που παρουσιάστηκε στα Θέατρα Άλμα και Ήβη. Ο «Διάολος» και η «Κατσικούλα» επηρεάζουν τα παραστασιολογικά δεδομένα της Αθήνας. Στη συνέχεια ο Τριβιζάς γράφει και δεύτερο έργο για την Ομάδα, το «Για μια φούχτα μπάμιες», που παρουσιάζεται στο «Πειραιώς 131»

Με τους ΣΚΑΡΑΒΑΙΟΥΣ ο Σκηνοθέτης έχει υλοποιήσει και τρεις παραστάσεις Κούκλας για παιδιά: «Η άσπρη κότα», «Ο Δράκος που ντρεπότανε» και «Το μαγικό καζάνι», που πήραν μέρος σε πολλά Φεστιβάλ.

Από το 1988, που δίδαξε στο πρώτο Σεμινάριο, μέχρι σήμερα, παράλληλα με την επαγγελματική του καριέρα, έχει συνδέσει τη δράση του με την ερασιτεχνική δημιουργία:

Συνεργάστηκε με το Δημοτικό Θέατρο Πύργου και με την Αναγέννηση Ακράτας, ενώ στη Σπάρτη ίδρυσε το 2001 τη Θεατρική Ομάδα Λακωνίας, που υπάρχει μέχρι σήμερα.

Το 2012 ιδρύει στο Άργος σε συνεργασία με την Πολιτιστική Αργολική Πρόταση το Θεατρικό Εργαστήρι Άργους «Κατίνα Παξινού», στο οποίο παρέχει τις υπηρεσίες του για 4 χρόνια και ανεβάζει με τους μαθητές του την παράσταση – revue «To Καλόν και το Κακόν».

Το 2014 ιδρύει στο Άστρος σε συνεργασία με 21 πολίτες το Θεατρικό Εργαστήρι Άστρους, στο οποίο παρέχει τις υπηρεσίες του για 5 χρόνια και ανεβάζει με τους μαθητές του τις παραστάσεις:

α) Το κορίτσι και το δαχτυλίδι, β) Η επίσκεψη της γηραιάς κυρίας, γ) Το σακάκι που βελάζει, δ) Η «Μήδεια» του Μποστ, ε) Τα πατίνια του έρωτα, και στ) Το αναλόγιο «Με δύναμη απ` την Κηφισιά»

Το 2021 ιδρύει σε συνεργασία με παλιούς μαθητές του και άλλους 34 συμπολίτες την ΟΜΑΔΑ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ ΓΙΑ ΤΗ ΒΟΡΕΙΑ ΚΥΝΟΥΡΙΑ «ΔΡΑΣΙΣ 21» –   Με την Ομάδα αυτή έχει παρουσιάσει μέχρι στιγμής «Το τάβλι» του Δημ. Κεχαϊδη και «Το βρακί» του Καρλ Στερνχάιμ.

 

Περισσότερα Άρθρα

Ένταση στην Αργολίδα κατά την έναρξη εργασιών του σταθμού μεταφόρτωσης απορριμμάτων της ΤΕΡΝΑ

Ένταση στην Αργολίδα κατά την έναρξη εργασιών του σταθμού μεταφόρτωσης απορριμμάτων της ΤΕΡΝΑ Ένταση επικράτησε το πρωί, με Ρομά και εργολάβους της ΤΕΡΝΑ κατά την έναρξη εργασιών του σταθμού μεταφόρτωσης απορριμμάτων που προβλέπεται να δημιουργηθεί στην περιοχή Κιόσκια κοντά στον βιολογικό καθαρισμό Άργους Ναυπλίου, στην παραλιακή. Σύμφωνα με πληροφορίες, οι Ρομά που διαμένουν σε καταυλισμό […]