28 °C Argos, GR
2 Οκτωβρίου 2022

Γιάννης Ανδριανός στη Βουλή: Σε μία κρίσιμη συγκυρία, η Ελλάδα αναβαθμίζει τον ρόλο της στους νέους δρόμους και τα δίκτυα εμπορίου, ασφάλειας και μετακινήσεων που ήδη δημιουργούνται ή ενισχύονται

Στο πλαίσιο της ομιλίας του στη Βουλή κατά τη συζήτηση του σχεδίου νόμου του Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής με θέμα την κύρωση της τροποποίησης της σύμβασης παραχώρησης της χρήσης του Λιμένος Θεσσαλονίκης ο Βουλευτής Αργολίδας  Γιάννης Ανδριανός επεσήμανε μεταξύ άλλων τα εξής:
“Η διεθνής πραγματικότητα και οι πρόσφατες εξελίξεις στην ευρύτερη γειτονιά μας, υπογραμμίζουν ακόμη περισσότερο τη σημασία των λιμένων όχι μόνο για την οικονομική ανάπτυξη, την παραγωγή εθνικού πλούτου και θέσεων εργασίας, αλλά και για τη γεωπολιτική, γεωστρατηγική αναβάθμιση της χώρας μας, που σημαίνει θωράκιση της ασφάλειάς της.
Τόσο η κρίση της πανδημίας, όσο και η σημερινή εξαιρετικά επικίνδυνη συνθήκη μετά την εισβολή της Ρωσίας στην Ουκρανία, εξελίξεις που διατάραξαν έντονα τις παγκόσμιες εφοδιαστικές αλυσίδες και προκάλεσαν αλυσιδωτές αντιδράσεις με σοβαρές επιπτώσεις στις επιμέρους οικονομίες και κοινωνίες, ανέδειξαν την σημασία των ισχυρών και ασφαλών εμπορικών δρόμων και ιδιαίτερα των κόμβων τους.
Σ΄ αυτήν ακριβώς τη συνθήκη, η Ελλάδα αναβαθμίζει τον ρόλο της στους νέους δρόμους και τα δίκτυα εμπορίου, ασφάλειας και μετακινήσεων που ήδη δημιουργούνται ή ενισχύονται.
Ήδη με στρατηγικές επιλογές όπως η μεγάλη επένδυση της COSCO στον Πειραιά, που προώθησε αποφασιστικά η τότε Κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας και του Κώστα Καραμανλή έχοντας απέναντι της ανακλαστικές και ιδεοληπτικές αντιδράσεις ολόκληρης της αντιπολίτευσης, άνοιξε ο δρόμος για την ενίσχυση του ρόλου του κάθετου άξονα των Βαλκανίων στη νέα ευρωπαϊκή πραγματικότητα, αλλά και για την αναβάθμιση της χώρας στους εμπορικούς δρόμους της Μεσογείου.
Εξάλλου, καθόλου τυχαίες δεν είναι οι λυσσαλέες αντιδράσεις της Τουρκίας στην αναβάθμιση του λιμένα της Αλεξανδρούπολης, που ενισχύει την αμυντική θωράκιση της πατρίδας μας, αλλά και διασφαλίζει μια εναλλακτική και ανταγωνιστική λύση έναντι των τουρκικών εμπορικών δρόμων.
Σημαντικά είναι επίσης τα έργα και οι επενδύσεις σε λιμάνια όπως στην Ηγουμενίτσα, στην Κρήτη και σε άλλα νησιά, αλλά – για να αναφέρω και ένα παράδειγμα από την ιδιαίτερη πατρίδα μου – και στον λιμένα του Ναυπλίου ενισχύοντας έτσι σημαντικά τα έσοδα από τον τουρισμό σε ολόκληρη την ευρύτερη περιοχή.
Στην κατεύθυνση αυτή, το νομοσχέδιο που συζητάμε σήμερα επιλύει ένα υπαρκτό ζήτημα και διασφαλίζει τις προοπτικές για την αποτελεσματικότερη αξιοποίηση του πολύ μεγάλου δυναμικού του λιμένα της Θεσσαλονίκης.
Η τροποποίηση της Σύμβασης Παραχώρησης καθίσταται αναγκαία λόγω των έκτακτων και επίμονων εξελίξεων των τελευταίων ετών, που έχουν μεταβάλει σημαντικά τόσο το οικονομικό και κοινωνικό περιβάλλον ευρύτερα, όσο και τις προϋποθέσεις της ορθής και αναπτυξιακής εκμετάλλευσης του λιμένα Θεσσαλονίκης.
Στο πλαίσιο αυτό, η Σύμβαση τροποποιείται στα εξής τρία σημεία:
Πρώτον, παρατείνεται μέχρι τις 31 Δεκεμβρίου 2023 η προθεσμία εκπόνησης μελέτης για την αποκατάσταση και αξιοποίηση του Παλαιού Τελωνειακού Σταθμού, και μέχρι την καταληκτική ημερομηνία της πρώτης επενδυτικής περιόδου η κατασκευή του κτηρίου από την ΟΛΘ ΑΕ.
Με τον τρόπο αυτό, το κτίριο του Τελωνειακού Σταθμού θα αξιοποιηθεί με τρόπο ωφέλιμο για όλους τους εμπλεκόμενους λειτουργώντας ως πόλος έλξης και σημείο αναφοράς για την πόλη της Θεσσαλονίκης, και στο τέλος της σύμβασης παραχώρησης το Δημόσιο θα παραλάβει ένα έργο ολοκληρωμένο και πλήρως αξιοποιήσιμο, αποφεύγοντας έτσι πολλαπλά έξοδα και λειτουργικούς περιορισμούς – γιατί είναι σημαντικό, και πρέπει να το επισημαίνουμε με κάθε ευκαιρία, ότι η κυριότητα των υποδομών παραμένει στο ελληνικό δημόσιο.
Δεύτερον, προβλέπεται η αναβάθμιση του Προβλήτα 6 ώστε να μπορεί να υποδέχεται πλοία περισσότερων κατηγοριών, και ιδιαίτερα, μεγαλύτερα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων που σήμερα δεν μπορούν να ελλιμενιστούν, εξέλιξη που θα ενισχύσει τα έσοδα καθώς και τον συνολικό κύκλο εργασιών με πολλαπλά θετικά αποτελέσματα στην τοπική οικονομία, τις θέσεις εργασίας, αλλά και στο περιβαλλοντικό αποτύπωμα του λιμανιού.
Τρίτον, παραμένει στις υποχρεωτικές επενδύσεις η αγορά πέντε μηχανημάτων μεταφοράς και στοιβασίας εμπορευματοκιβωτίων προϋπολογισμού τεσσάρων εκατομμυρίων ευρώ συνολικά που έγινε μετά την υπογραφή της σύμβασης παραχώρησης και κατά παρέκκλιση της διαδικασίας λόγω του επείγοντος χαρακτήρα.
Κυρίες και κύριοι συνάδελφοι,
Η κυβέρνηση με σχέδιο και υπευθυνότητα αξιοποιεί αποτελεσματικά τα μεγάλα γεωστρατηγικά συγκριτικά πλεονεκτήματα της χώρας μας.
Με τη ρύθμιση που ψηφίζουμε σήμερα, εγγυούμαστε περισσότερα έσοδα στον κρατικό προϋπολογισμό, περισσότερες θέσεις εργασίας, πολλαπλά οφέλη στην τοπική κοινωνία, αλλά και την περαιτέρω αναβάθμιση του ρόλου της Θεσσαλονίκης και της Μακεδονίας στους νέους δρόμους εμπορίου και μεταφορών στη γειτονιά μας που με ταχύτητα δημιουργούνται και αναπτύσσονται στην κρίσιμη μεταβατική εποχή μας”.

Περισσότερα Άρθρα

Πραγματοποιήθηκε με μεγάλη επιτυχία ο 6ος Δρόμος Αξιών που διοργάνωσε το 1ο Σύστημα Προσκόπων Άργους,

Την Κυριακή 10 Απριλίου διεξήχθη ο δρομικός αγώνας που διοργανώνει το 1ο Σύστημα Προσκόπων Άργους και είναι αφιερωμένος στις Πανανθρώπινες Αξίες. Με σύμμαχο τον καιρό δρομείς, εθελοντές και φορείς που συμμετείχαν στον αγώνα είχαν μια όμορφη εμπειρία και μια ακόμα πιο ξεχωριστή ανάμνηση. Η εκκίνηση δόθηκε λίγο μετά τις 10.00 το πρωί όπου πάρα πολλοί […]

Στο διαδίκτυο όλες οι μετονομασίες πόλεων και χωριών της Αργολίδας

  Μερζές ή Εξώστης, Μπερμπάτι ή Προσύμνη, Χαρβάτι ή Μυκήναι, Αβδήμπεη ή Ηραίον. Η απάντηση για τις μετονομασίες χωριών και πόλεων της Αργολίδας δίνεται στην ιστοσελίδα του ερευνητικού προγράμματος «Μετονομασίες Οικισμών της Ελλάδας, 19ος – 20ός αιώνας» που ανέβηκε αυτές τις ημέρες στο Διαδίκτυο. Το Ινστιτούτο Ιστορικών Ερευνών του Εθνικού Ιδρύματος Ερευνών ολοκλήρωσε την καταγραφή όλων των […]