24 °C Argos, GR
26 Σεπτεμβρίου 2022

Τοποθέτηση του Περιφερειακού Συμβούλου της Λαϊκής Συσπείρωσης Γιάννη Κελλάρη, για το έργο Τζάνε Καλαμάκι

Αγαπητοί συνάδελφοι, έχουμε διατυπώσει επανειλημμένα την θέση μας όσο αφορά την κατασκευή των έργων υποδομών, όπως είναι και οι οδικοί άξονες, ότι και σε αυτό το ζήτημα που αφορά την κάλυψη των λαϊκών αναγκών για ασφαλή, γρήγορη και δωρεάν μετακίνηση, δύο δρόμοι ανάπτυξης υπάρχουν.

Ο ένας είναι αυτός που ζούμε. Αυτά να μελετιούνται και να κατασκευάζονται από ιδιώτες εργολάβους. Προφανώς σε αυτή τη περίπτωση κυριαρχεί η επιδίωξη του ιδιώτη μελετητή- κατασκευαστή, να μεγιστοποιεί το κέρδος. Γι αυτό παρόλο που κάθε χρόνο διατίθενται εκατοντάδες εκατ. ευρώ για το εθνικό και επαρχιακό οδικό δίκτυο στην Πελοπόννησο, αυτό είναι σε άθλια κατάσταση.

Η Περιφέρεια, οι Δήμοι με τις αποδεκατισμένες υπηρεσίες αδυνατούν, όχι μόνο να κάνουν τις απαραίτητες μελέτες, αλλά ακόμη και μια στοιχειώδη συντήρηση. Στην ουσία παίζουν τον ρόλο των ντίλερ, που μοιράζουν τις δουλειές στους εργολάβους. Αδυνατούν ακόμα να κάνουν και μια σωστή επίβλεψη στην υλοποίηση των δημόσιων συμβάσεων, άλλωστε το νέο νομοθετικό πλαίσιο προβλέπει την εκχώρηση και της επίβλεψης για τα έργα σε ιδιωτικές εταιρείες.

Τα πάντα όλα σε ιδιώτες λοιπόν, Γιάννης κερνάει, Γιάννης πίνει!

Χαρακτηριστικό παράδειγμα για όλα αυτά είναι ο δρόμος Τζάνε – Καλαμάκι που συζητάμε σήμερα.

«Μελετήθηκε» υποτίθεται την δεκαετία του 2000, πληρώθηκε αδρά η ιδιωτική εταιρεία ΑΞΟΝ Α.Ε. και διεκδικεί ακόμα και τώρα πανωπροίκια 1 εκατ. ευρώ συν τους τόκους που είναι άλλα τόσα.

Λέμε μελετήθηκε σε εισαγωγικά γιατί η μελέτη δεν είδε τα αρχαία που ήταν στην επιφάνεια, στην περιοχή του Πεταλιδίου και αντί να πληρώσει για το ότι η μελέτη ήταν μαϊμού, ζητά από πάνω και πανωπροίκια!

Να θυμίσουμε ότι πριν 6 μήνες καταθέσαμε επερώτηση για αυτά και απάντηση δεν πήραμε.

Αντί να απολογηθούν αυτοί που το 2012 ενέκριναν τα τεύχη δημοπράτησης και δημοπράτησαν το έργο με μια τέτοια μελέτη, σήμερα ζητάνε και τα ρέστα. Και εδώ είσαστε όλοι συνυπεύθυνοι αγαπητοί συνάδελφοι και της Ν.Δ. και του ΣΥΡΙΖΑ και του ΠΑΣΟΚ –ΚΙΝΑΛ.

Δεν είναι μόνο αυτό. Δημοπρατήσατε το έργο χωρίς να έχει εξασφαλιστεί η γη, να έχουν γίνει οι απαραίτητες απαλλοτριώσεις, με αποτέλεσμα η εταιρεία να ζητά αποζημιώσεις, σταλίες και περιπορείες δεκάδων εκατ. ευρώ. Κάποιες τις διεκδικεί και τις παίρνει ήδη, κάποιες άλλες θα τρέχουν και θα τις πάρει μετά από 10 ή 20 χρόνια και μάλιστα έντοκες!

Ποιο είναι το αποτέλεσμα όλων αυτών συνάδελφοι; Ένας δρόμος 7 Κμ, με μια λωρίδα κυκλοφορίας ανά κατεύθυνση, χωρίς διάζωμα στη μέση, που έπρεπε να παραδοθεί το 2015 με μια σύμβαση 15 εκατ. ευρώ, να έχει στοιχήσει μέχρι τώρα 23 εκατ. ευρώ, να εκκρεμούν διεκδικήσεις δεκάδων εκατ. ευρώ και να απαιτούνται άλλα 18,5 εκατ. ευρώ για να ολοκληρωθεί, στον χώρο που υπάρχουν τα αρχαία!

Ξεπέρασε σε αυτό το έργο η ασυδοσία και το φαγοπότι που εμφανίζονται και σε άλλα έργα όπως στο Γαργαλιάνοι-Ρωμανός, Σκούρα –Πυρί, παράκαμψη Βουτιάνων, Γύθειο – Αρεόπολη κλπ, κλπ, κλπ..

Και για όλο αυτό το φαγοπότι, κανένας απολογισμός, κανένας καταλογισμός, οι πρώην εγκρίναν και οι νυν πληρώνουν!

Και ρωτάμε, όλοι εσείς της Ν.Δ., του ΠΑΣΟΚ-ΚΙΝΑΛ, του ΣΥΡΙΖΑ, που δημοπρατήσατε το έργο το 2012, χωρίς να έχουν γίνει οι απαλλοτριώσεις και μάλιστα κάποιοι να είστε και εδώ, δεν πάει πολύ να έχετε το πολιτικό θράσος να βγαίνετε και από πάνω;

Εσείς που σχεδιάσατε αυτά τα έργα, που  οι  εργαζόμενοι και τα λαϊκά στρώματα έχουν πληρώσει και πληρώνουν πολύ ακριβά, τόσο μέσα από την άμεση όσο και την έμμεση φορολογία και επιπλέον να πληρώνουν «πανωπροίκια» για συμπληρωματικές συμβάσεις, αποζημιώσεις για ζημιές των εργολάβων,  με τις διαρκείς καθυστερήσεις,  δεν πάει πολύ αντί να απολογείστε σήμερα, να έρχεστε με κάθε ευκαιρία, για να ξεπλύνετε τις ευθύνες σας και να κρύψετε την ουσιαστική σας συμφωνία, να φτιάχνετε κάθε φορά το ψευδεπίγραφο αντι-Νίκα μέτωπο και να ζητάτε να μπούμε και εμείς οι κομουνιστές σε αυτό τα άθλιο παιχνίδι αποπροσανατολισμού;

Εμείς όμως λέμε ότι υπάρχει και ο άλλος δρόμος για τα δημόσια έργα υποδομών, μακριά από τη λογική του καπιταλιστικού κέρδους. Να κατασκευάζονται από Ενιαίο Δημόσιο Κρατικό Φορέα που θα κατέχει τα υλικά και τα μηχανήματα, θα κατανείμει σχεδιασμένα το πλούσιο και έμπειρο εργατοτεχνικό και επιστημονικό προσωπικό που διαθέτει η χώρα, σε όλες τις φάσεις του έργου (μελέτη-κατασκευή-συντήρηση-λειτουργία). Μόνο τότε θα έχουμε φθηνά ποιοτικά και ασφαλή έργα για το λαό με σεβασμό στο περιβάλλον, και χωρίς διόδια, ή άλλα χαράτσια.

Προϋπόθεση γι αυτό είναι να αλλάξει χέρια η εξουσία!

Με βάση τα παραπάνω θεωρούμε ότι:

  1. Δεν πρέπει να πάρει ο ανάδοχος ούτε ένα ευρώ για αποζημιώσεις, σταλίες, περιπορείες, πρόσθετο μεταφορικό έργο κλπ.
  2. Να ανακληθεί η απόφαση της Οικονομικής Επιτροπής, να μην γίνει καμία πληρωμή αν δεν δοθούν για να ελεγχθούν τα τιμολόγια αγοράς και τα συνοδευτικά έγγραφο μεταφοράς των υλικών από τα παραδείσια ή άλλο λατομείο.
  3. Να καταλογιστούν στους υπεύθυνους οι σταλίες και οι εργασίες για το κομμάτι του έργου με τα αρχαία που προβλεπόταν στη Συμπληρωματική Σύμβαση και διατέθηκαν για άλλο σκοπό.
  4. Τυχόν ποσά που θα δοθούν ή θα επιδικαστούν στον ανάδοχο να καταλογιστούν στους υπεύθυνους, πρώτα και κύρια στα πολιτικά πρόσωπα πρώην και νυν (Περιφερειάρχες και μέλη Οικονομικών Επιτροπών) που είχαν την ευθύνη της Περιφερειακής Αρχής και σε υπηρεσιακούς παράγοντες αν αποδειχθεί ότι λειτούργησαν με δόλο ή ίδιον όφελος.

 

Περισσότερα Άρθρα

Εγκρίθηκε το έργο των αρδευτικών δικτύων του ΤΟΕΒ Κουτσοποδίου

Εγκρίθηκε σήμερα, Τρίτη 30 Ιουνίου, σε κατεπείγουσα -δια περιφοράς- συνεδρίαση της Οικονομικής Επιτροπής της Περιφέρειας Πελοποννήσου, η σύναψη δημόσιας σύμβασης για: Την α΄φάση του έργου των αρδευτικών δικτύων του ΤΟΕΒ Κουτσοποδίου, στην Π.Ε. Αργολίδας, προϋπολογισμού 110.000 ευρώ. Share on FacebookTweetFollow usΑποθήκευση

Μετακινήσεις: Τι θα ισχύσει από τη Μεγάλη Εβδομάδα – Οι αλλαγές στην απαγόρευση κυκλοφορίας (vid)

Έως τις 10 το βράδυ θα μπορούν να μετακινούνται οι πολίτες τη Μεγάλη Εβδομάδα, με εξαίρεση μόνο την ημέρα του Πάσχα, που η απαγόρευση κυκλοφορίας θα ισχύει από τις 9 το βράδυ. «Ο περιορισμός κυκλοφορίας που θα ισχύσει τη Μεγάλη Εβδομάδα, η επιτροπή εισηγείται να είναι από τις 10 το βράδυ και για την ημέρα […]