2 °C Argos, GR
22 Ιανουαρίου 2022

Η αναιμία δεν είναι η μόνη ανησυχία με την έλλειψη σιδήρου

Η έλλειψη σιδήρου είναι η πιο κοινή διατροφική ανεπάρκεια μετάλλου στον κόσμο και ένα σημαντικό πρόβλημα δημόσιας υγείας.

Σε ένα άρθρο στην έκδοση Δεκεμβρίου του Australian Prescriber, οι Δρ Shalini Balendran και Cecily Forsyth από το Westmead Hospital and Central Coast Hematology εξηγούν ότι η έλλειψη σιδήρου μπορεί να προκαλέσει περισσότερα προβλήματα από απλή αναιμία και εξηγούν τι μπορεί να γίνει γι’ αυτήν.

Ο Παγκόσμιος Οργανισμός Υγείας (ΠΟΥ) εκτιμά ότι στην Αυστραλία, λίγο λιγότερο από 1 στα 10 παιδιά προσχολικής ηλικίας και περισσότερες από 1 στις 10 γυναίκες αναπαραγωγικής ηλικίας έχουν αναιμία. Ωστόσο, έως και τρεις φορές περισσότεροι άνθρωποι μπορεί να έχουν έλλειψη σιδήρου.

Αν και η έλλειψη σιδήρου μπορεί συχνά να προκαλέσει αναιμία, η έλλειψη σιδήρου χωρίς αναιμία μπορεί επίσης να προκαλέσει μια σειρά συμπτωμάτων. Μπορεί να αισθάνεστε κουρασμένοι, αδύναμοι και ευερέθιστοι.

Η έλλειψη σιδήρου έχει επίσης συσχετιστεί με το σύνδρομο ανήσυχων ποδιών και την ινομυαλγία.

«Είναι σημαντικό να διαγνωστεί και να θεραπεύεται η έλλειψη σιδήρου. Αυτό περιλαμβάνει την εύρεση της αιτίας της έλλειψης σιδήρου και τη διόρθωσή της», λέει η Δρ Cecily Forsyth.

Η διάγνωση γίνεται συνήθως με τη μέτρηση μιας πρωτεΐνης (φερριτίνης) που αντανακλά τα αποθέματα σιδήρου του σώματος.

Η αντιμετώπιση της έλλειψης σιδήρου συχνά περιλαμβάνει αλλαγές στη διατροφή και λήψη συμπληρωμάτων σιδήρου.

«Ο σίδηρος από το κρέας είναι ο πιο εύκολα απορροφούμενος τύπος σιδήρου. Ενώ η επαρκής πρόσληψη σιδήρου μπορεί να επιτευχθεί με την κατανάλωση μεγάλης ποικιλίας λαχανικών πλούσιων σε σίδηρο όπως δημητριακά ολικής αλέσεως, ξηροί καρποί και φυλλώδη λαχανικά, αυτό συνήθως δεν αρκεί για να διορθώσει την έλλειψη σιδήρου». λέει η Forsyth. «Αν έχετε έλλειψη σιδήρου, αποφύγετε το τσάι, τον καφέ, το κακάο και το κόκκινο κρασί, καθώς αυτά εμποδίζουν την πρόσληψη σιδήρου από το έντερο. Τα συμπληρώματα σιδήρου είναι ένας ασφαλής τρόπος αντιμετώπισης. Θα πρέπει να λαμβάνονται μία ώρα πριν ή δύο ώρες μετά το φαγητό».

Το άρθρο αναφέρεται σε περισσότερες λεπτομέρειες σχετικά με πιθανά συμπτώματα έλλειψης σιδήρου και θεραπείες που μπορεί να χρειαστούν εάν οι αλλαγές στη διατροφή και τα συμπληρώματα σιδήρου δεν επαρκούν για τη διόρθωση της ανεπάρκειας.

ΠΗΓΗ: Ζούγκλα

Περισσότερα Άρθρα

Κορονοϊός: Η ΕΕ υπέγραψε συμφωνία με τη Pfizer για το εμβόλιο

Την αίτηση για την αδειοδότηση του εμβολίου για τον κορονοϊό κατέθεσαν οι Pfizer και BioNTech. Oι δύο φαρμακευτικές εταιρείες, σύμφωνα με το CNBC, το βράδυ της Παρασκευής έκαναν την αίτηση για την επείγουσα αδειοδότηση. Ακολούθησε τα parapolitikaargolida.gr στο Google News! Ζωντανά όλες οι ειδήσεις. Επίσης, συμφωνία με την κοινοπραξία BioNTech/Pfizer για τη διάθεση του εμβολίου […]

Γιατί πρέπει να περπατάμε μετά το φαγητό;

Τα οφέλη της φυσικής άσκησης για την υγεία μας έχουν αποδειχθεί εδώ και καιρό. Το τελευταίο διάστημα, έχει παρατηρηθεί μια αυξανόμενη τάση στην κοινότητα της ευεξίας και της υγείας που τονίζει τα πολλαπλά οφέλη που έχει για την υγεία το περπάτημα μετά από κάθε γεύμα. Συγκεκριμένα, o dr. Dom D’Agostino, αναπληρωτής καθηγητής στο Πανεπιστήμιο της […]

Follow by Email