16 °C Argos, GR
29 Μαρτίου 2024

Γιώργος Δέδες: “Γίνεται πραγματικότητα το έργο που περίμενε για δεκαετίες η Μεσσηνία και η Πελοπόννησος”

‘Οπως ενημερώνει το γραφείο του Γενικού Γραμματέα Υποδομών, Γιώργου Δέδε, εγκρίθηκε ομόφωνα από τη Διυπουργική Επιτροπή Συμπράξεων Δημοσίου και Ιδιωτικού Τομέα (ΔΕΣΔΙΤ) η ένταξη του οδικού άξονα Καλαμάτα – Ριζόμυλος – Πύλος – Μεθώνη στο σύστημα συμπράξεων του Νόμου 3389/2005, προκειμένου να δημοπρατηθεί και να υλοποιηθεί με αυτή τη διαδικασία.

Αναλυτικά το δελτίο τύπου αναφέρει: 

Εγκρίθηκε ομόφωνα από τη Διυπουργική Επιτροπή Συμπράξεων Δημοσίου και Ιδιωτικού Τομέα (ΔΕΣΔΙΤ), η οποία συνεδρίασε την Παρασκευή 29 Μαρτίου 2019, υπό την προεδρία του Αντιπρόεδρου της Κυβέρνησης και Υπουργού Οικονομίας και Ανάπτυξης Γιάννη Δραγασάκη, η ένταξη του οδικού άξονα Καλαμάτα – Ριζόμυλος – Πύλος – Μεθώνη στο σύστημα συμπράξεων του Νόμου 3389/2005, προκειμένου να δημοπρατηθεί και να υλοποιηθεί με αυτή τη διαδικασία.

Με την απόφαση της Διυπουργικής Επιτροπής, η οποία ελήφθη μετά από εισήγηση του Γενικού Γραμματέα Υποδομών, Γιώργου Δέδε, εξουσιοδοτημένου προς τούτο από τον Υπουργό Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστο Σπίρτζη, δημοπρατείται μέσα στις επόμενες μέρες με προκήρυξη δημόσιου διεθνούς διαγωνισμού το έργο  κατασκευής – αναβάθμισης της Εθνικής Οδού Καλαμάτα – Ριζόμυλος – Πύλος και Πύλος – Μεθώνη, συνολικού μήκους 50χλμ. το οποίο θα υλοποιηθεί με Σύμπραξη Δημόσιου και Ιδιωτικού Τομέα.

«Η έγκριση της Διυπουργικής Επιτροπής συνιστά καθοριστικό βήμα στην πορεία υλοποίησης αυτού του στρατηγικής σημασίας έργου, που επί δεκαετίες περίμενε η Μεσσηνία, αλλά και ολόκληρη η Πελοπόννησος», επισήμανε σε δηλώσεις του ο Γιώργος Δέδες. «Μένοντας συνεπείς στα χρονοδιαγράμματα που είχαμε εξαγγείλει το προηγούμενο διάστημα στις συναντήσεις μας με φορείς και πολίτες της Μεσσηνίας, προχωράμε μεθοδικά στα βήματα που εξασφαλίζουν την πραγματοποίηση του πιο σημαντικού οδικού άξονα της νοτιοδυτικής Πελοποννήσου. Του δρόμου που θα συνδέσει την Καλαμάτα και το αεροδρόμιό της με την ταχέως αναπτυσσόμενη τουριστικά περιοχή της δυτικής Μεσσηνίας, αλλά ταυτόχρονα θα ενώσει και τους δύο διευρωπαϊκούς άξονες της Πελοποννήσου, τον “Μορέα” και την “Ολυμπία Οδό”», υπογράμμισε ο Γιώργος Δέδες.

Σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα, μετά την ολοκλήρωση των τριών φάσεων των διαγωνιστικών διαδικασιών που προβλέπονται από το συγκεκριμένο σύστημα συμπράξεων, στις αρχές του 2020 θα υπάρξει ανάδοχος και μέσα στο πρώτο εξάμηνο του ίδιου έτους υπολογίζεται η έναρξη κατασκευής του έργου, αφού πρώτα θα έχουν ολοκληρωθεί όλες οι απαιτούμενες απαλλοτριώσεις.

Ο Γιώργος Δέδες τόνισε ότι ο δρόμος θα ανήκει στο Δημόσιο, το οποίο διατηρεί τον ισχυρό ρυθμιστικό και εποπτικό του ρόλο, δεν θα έχει διόδια, και την κατασκευή – συντήρηση –  λειτουργία του θα την αναλάβει ο ιδιώτης, για το χρονικό διάστημα που ορίζει η Σύμβαση, τέσσερα χρόνια η κατασκευή για όλο το δρόμο μέχρι τη Μεθώνη και εκοσιέξι χρόνια η συντήρηση. Ο συνολικός προϋπολογισμός κατασκευής του έργου εκτιμάται στα 200 εκατομμύρια ευρώ, με 180 εκατομμύρια ευρώ να αφορούν το κόστος κατασκευής και 20 εκατομμύρια ευρώ το κόστος των απαλλοτριώσεων.

«Κεντρική πολιτική στόχευση της ηγεσίας του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, με βάση τις κεντρικές κατευθύνσεις του Υπουργού Χ. Σπίρτζη, υπήρξε από την αρχή της θητείας μας η ολοκλήρωση του διευρωπαϊκού δικτύου μεταφορών και ταυτόχρονα το “κλείσιμο” του οδικού δακτυλίου της Πελοποννήσου», επισήμανε ο Γενικός Γραμματέας Υποδομών. «Σε αυτή την πολιτική μας στόχευση εντάσσεται η κατασκευή του άξονα Καλαμάτα – Ριζόμυλος – Πύλος – Μεθώνη. Μετά την ολοκλήρωση των αυτοκινητοδρόμων του “Μορέα” και της “Ολυμπίας Οδού”, την επικείμενη έναρξη κατασκευής του  Πάτρα – Πύργος, τη δρομολόγηση του άξονα Καλό Νερό – Τσακώνα που ακολουθεί, διαμορφώνουμε το δίκτυο οδικών υποδομών που φέρει την Πελοπόννησο να πλεονεκτεί στρατηγικά πλέον, συγκριτικά με άλλες Περιφέρειες της χώρας και ενδυναμώνει δραστικά τις προοπτικές της στο εμπόριο και τις μεταφορές, στον τουρισμό, τις επικοινωνίες και στην τοπική της οικονομία», ανέφερε ο Γιώργος Δέδες.

 

ΓΡΑΦΕΙΟ ΓΕΝΙΚΟΥ ΓΡΑΜΜΑΤΕΑ ΥΠΟΔΟΜΩΝ

Περισσότερα Άρθρα

Δήλωση του Προέδρου της Βουλής για την επίθεση στις εγκαταστάσεις του Real Group

Ο Πρόεδρος της Βουλής των Ελλήνων, κ. Κωνσταντίνος Τασούλας, προέβη στην ακόλουθη δήλωση μετά την επίθεση στις εγκαταστάσεις του Real Group τα ξημερώματα: «Η επίθεση κατά του Real Fm 97,8 και της εφημερίδας Real News είναι ενέργεια εγκληματική και είναι απολύτως καταδικαστέα. Η άνανδρη αυτή επίθεση ενισχύει ακόμα περισσότερο την αποφασιστικότητά μας στην υπεράσπιση των αξιών της ελευθερίας της έκφρασης και […]

Μαλτέζος: «Το έργο στα Φίχτια είναι ένα από τα πολλά προβλήματα που μας άφησε η προηγούμενη περιφερειακή Αρχή»

Με αφορμή αντιδράσεις που ακολούθησαν τα εγκαίνια του αρδευτικού έργου στα Φίχτια -την περασμένη Παρασκευή, από τον υπουργό Αγροτικής Ανάπτυξης Μάκη Βορίδη και τον περιφερειάρχη Πελοποννήσου Παναγιώτη Νίκα– ο αντιπεριφερειάρχης Αργολίδας Γιάννης Μαλτέζος επισήμανε: «Τον τελευταίο καιρό διαβάζω ότι άλλοι οραματίστηκαν, άλλοι σχεδίασαν και όλοι μαζί «διεκδικούν» την πατρότητα έργων που τώρα υλοποιούνται. Δεν σχολίασα […]